VisionDesign.cz

Profesionální a moderní webové stránky.

Kategorie

Informace
Jak zvýšit návštěvnost webových stránek
SEO optimalizace
Ze studia VisionDesign.cz

co vás zajímá?

Pokud Vás zajímají informace z dalších odvětví neváhejte nám napsat na studio@visiondesign.cz seznam témat, která Vás zajímají a my se pokusíme daná témata co nejlépe zpracovat a poradit Vám tak.

sledujte nás na FB

SEO 2. díl: Obsah webových stránek

Dnes se v SEO optimalizaci podíváme na strukturu a obsah webových stránek. Jak správně nastavit nadpisy a odstavce. Jak rozvrhnout text a obrázky a také jak se poprat s hypertextovými odkazy ať už na vlastní web či na cizí webové stránky.

Hlavní jsou nadpisy. Každá stránka webu by měla obsahovat nadpis 1. úrovně. Tento nadpis by měl být na webu opravdu pouze jednou. Je proto vhodné si rozmyslet strukturu nadpisů. Pokud potřebujeme rozdělit web na několik rovnoměrných částí je vhodně si zvolit nadpis první úrovně jako název celé stránky nebo slogan. Nejvhodnější variantou je, aby nadpis první úrovně H1 vystihoval hlavní sdělení dané stránky.

Další nadpisy na webu by měly začínat nadpisem druhé úrvoně H2.  Tyto nadpisy už mohou být na webu vícekrát stejně tak jako nadpisy dalších úrovní. Vždy by ale měl za nadpisem následovat odstavec s textem a případně může i s obrázkem. S obrázky to však nepřehánějte a tady platí více než kdekoli jinde, že v jednoduchosti je krása. Není na škodu přidat sem tam nějaký graf, nebo náhled výrobku, ale pokud se nejedná zrovna o fotogalerii, tak by se stránka rozhodně neměla skládat pouze z obrázků.

Myslete také na to, že mnoho lidí navštěvuje vaše stránky pomocí mobilních zařízení a nestoji o zdlouhavé načítání grafického obsahu webu.

V minulé kapitole jsem zmínil klíčová slova. Je vhodné tato slova vložit také do obsahu stránky. Když píšete o zájezdu v alpách neměli byste mít na stránkách pouze datum, cenu a fotku, ale je vhodně napsat menší článek pod inzerát s informacemi o cílové lokalitě, co tam mohou vidět nebo jak jsou vysoké hory a další informace. Nezapomínejte však do textu zmínit, že nabízíte zájezd právě na toto krásné místo. Tyto části webu, teré obsahují daná klíčová slova se pak zobrazují v náhledu vyhledávání hned pod titulkem stránky. Pokud návštěvník uvidí, že je tam jeho klíčové slovo opravdu zmíněno, tak Váš web rozklikne.

Tímto se dostáváme ke kritické části a to je množství textu. Pro vyhledávače obecně platí, čím více textu tím lépe. Bohužel návštevníci v dnešní době moc číst nechtějí, proto je vhodné zvolit kompromis a na úvod stránky stručně shrnout nejdůležitější informace do jednoho odstavce, případě do odrážek. Pro uspokojení vyhledávačů pak můžete níže na stránce napsat delší článek, který Vám umožní využít více klíčových slov a také může uspokojit i náročnější uživatele, kteří si rádi pročtou více zajímavých informací.

Hlavní na co musíte dbát je to, aby Váš text na webu byl originální. Když budete kopírovat wikipedii či jiné stránky, tak Vás internetové vyhledávaře budou ignorovat. Označí Váš web jako duplikát a vůbec jej nebudou zobrazovat při vyhledávání! Proto opravdu dbejte na to, aby informace na Vašich stránkách byly originální, zajímavé a aby lidé měli zájem si tyto informace pomocí Vaší stránky třeba i sdílet.

Tip pro provozovatelé penzionů: mějte na svém webu sekci se zajímavými místy ze vého okolí. Návštěvníci budou například vyhledávat krásy českého ráje a na Vašich stránkách díky vyhledávání naleznou spoustu hezkých míst, které by rádi navštívili. Následně zjistí, že jsou již na stránkých penzionů, který je třeba v docházkové vzdálenosti od všech těchto míst a zvýší se tím Vaše šance na objednávku ubytování.

Takto lze přizpůsobit web prakticky jakémukoli oboru podnikání a my se snažíme našim klientům vždy vyjít vstříc a nastavit web přímo na míru, aby dokázal zaujmout co nejširší klientelu. S námi budete lidem na očích.

 

Následující článek: SEO 3. díl: Pozor na nabídky registrací do katalogů

Předchozí článek: SEO 1. díl: Úvod do SEO optimalizace