VisionDesign.cz

Profesionální a moderní webové stránky.

Kategorie

Informace
Jak zvýšit návštěvnost webových stránek
SEO optimalizace
Ze studia VisionDesign.cz

co vás zajímá?

Pokud Vás zajímají informace z dalších odvětví neváhejte nám napsat na studio@visiondesign.cz seznam témat, která Vás zajímají a my se pokusíme daná témata co nejlépe zpracovat a poradit Vám tak.

sledujte nás na FB

SEO 1. díl: Úvod do SEO optimalizace

Co se skrývá pod často omýlanou formulí SEO? Jedná se o zkratku z anglického "Search Engie Optimization" tedy česky "Optimalizace pro vyhledávače".

Vyhledávače jako Google či Seznam, ale i jiné využívají pro rozšiřování své databáze výsledků (ve které mohou následně uživatelé hledat) programy - takzvané boty. Jsou to programy, které neustále skenují všechny stránky na internetu a vyhodnocují jejich kvalitu, důvěryhodnost. Pokud tento robot Váš web nalezne a uvidí, že obsahuje originální a důležité informace, tak zaindexuje (vloží do své databáze) Vaši stránku a přiřadí ji jisté hodnoty. Podle těchto hodnot potom určuje pořadí zobrazení Vaší stránky při vyhledávání.

Proto se vývojař kvalitních webů snaží optimalizovat stránky tak, aby se těmto robotům co nejvíce líbily. Především se jedná o validitu kódu webu a nastavení variabilního názvu stránek. Název stránky je hodnota v kódu mezi tagy "title". Tento název je v prohlížeči viditelný pouze v záložce prohlížeče, ale například při vyhledávání se zobrazuje jako titulek stránky - největší text, který má upoutat pozornost osoby, která Vás hledá. Tudíž by z názvu mělo být jasné čo přesně návštěvník na konkrétní části webu nalezne.

Dalším důležitým atributem jsou meta hodnoty. Tyto hodnoty běžný návštěvník nevidí, ale vidí je právě robot, který projíždí Vaši stránku. Mezi tyto meta atributy patří popis stránky - měl by být opět originální pro každou stránku webu a měl by přesně a stručně popisovat co může návštěvník na této stránce vidět. Druhým důležitým meta atributem jsou klíčová slova. Ta je vhodná specifikovat také pro kažou část webu zvlášť - pokud je to možné. Například pokud máte webové stránky nabízející zájezdy - je vhodné, aby u každého inzerátu byla jiná klíčová slova. U nabídky zájezdu do Maroka budou klíčová slova "maroko,zájezd,pláže,moře", naopak u zájezdu do Alp by měla být klíčová slova například "alpy,zájezd,hory,lyžování" apod. Klíčových slov by nemělo být mnoho, ale ani málo. Důležité je hlavně to, aby přesně vystihovaly co uživatel může na konkrétní stránce najít.

Všechny naše webové stránky mají možnost nastavení individuálních titulků, popisků i klíčových slov automaticky zabudovanou v administraci. V naší administraci pro Vás bude vše naprosto přehledné a srozumitelné. Nebojte se však, že na výběr klíčových slov budete sami. Rádi Vám se vším pomůžeme.

V dalším díle se podíváme na obsah stránek.

 

Následjící článek: SEO 2. díl: Obsah webových stránek