VisionDesign.cz

Profesionální a moderní webové stránky.

Kategorie

Informace
Jak zvýšit návštěvnost webových stránek
SEO optimalizace
Ze studia VisionDesign.cz

co vás zajímá?

Pokud Vás zajímají informace z dalších odvětví neváhejte nám napsat na studio@visiondesign.cz seznam témat, která Vás zajímají a my se pokusíme daná témata co nejlépe zpracovat a poradit Vám tak.

sledujte nás na FB

Do čeho investovat když začínám podnikat?

Začínáte podnikat nebo se Vám v podnikání nedaří? V obou případech přepočítáváte každou korunu a zvažujete do čeho investovat, aby to mělo opravdovou návratnost. Jednou z možností je investovat do reklamy - tisk, internet, televize, rádio aj. Další možností se nabízí zápis v rejstříku firem s případným placeným zvýhodněním pro zviditelnění. Pak tu máme sociální sítě jako Facebook, G+, twitter, youtube a jiné případně tu je možnost vytvoření kvalitních webových stránek. Pojďme se tedy podívat na jednotlivé možnosti odděleně.

Kam investovat pro rychlý start podnikání?Investice do reklamy
Začneme investováním do reklamy. Inzerci v televizi můžeme rovnou vyloučit, protože náklady na tuto oblast se pohybuji v řádech statisíců a většina podnikatelů si nemůže dovolit jít do takovéhoto rizika. Už jen z toho důvodu, že nevíme, jak zákazníci přijmou náš produkt či službu. Mohlo by se taky stát, že přijdete o veškerý kapitál a i přes nárust objednávek skončíte v mínusu.

Inzerce v rádiu je na tom obdobně, je drahá a navíc je třeba vymyslet opravdu chytlavý slogan, který se lidem vryje do paměti. Rádio lidé poslouchají především v autech či v práci, kde nemusejí mít okamžitý přístup k internetu či k poznámkám aby si Vás našli. Nehledě na to, že k této inzerci je vhodné vlastnit webové stránky, na které můžete zákazníky odkázat.

Inzerce v tisku (v časopisech, novinách ale i na reklamních plochách ve městě - zastávky, billboardy aj. se může zdát být nejefektivnější - je všude lidem na očích. Nicméně právě tato oblast je reklamou už přehlcena a 95% této inzerce je lidmi už automaticky ignorováno. Navíc u výlepu plakátů po městě je třeba mít na mysli, že musíte investovat jak do samotného zprostředkování reklamy tak do tisku a grafického návrhu inzerce. Což jsou 3 samostatné výdaje. Pro představu jen zprostředkování inzerce (pronájem reklamní plochy) může stát více než vytvoření samotných webových stránek. Zde je možné maximálně zvážit PR článek v časopise - jedná se o článek, který informuje o produktu či službě, kterou nabízíte a do textu je tak zakomponována reklama na Vaši firmu. Nicméně i po přečtení PR článku první co zákazníci udělají je to, že si zkusí vyhledat Vaše webové stránky. Bez nich Vás nejspíše vůbec nenajdou nebo Vám nebudou důvěřovat.

Registrace do katalogů firem
Ano, můžete se registrovat do katalogu firem, díky kterému na Vás najdou kontakty nicméně tyto výsledy se zobrazí vždy až daleko za samotnými webovými stránkami konkurence a i přes to, že by mohli hledat přímo Vaší firmu, tak pravděpodobně skončí u konkurence. Takže by to skončilo tak, že byste stejně museli investovat do jiné formy inzerce, aby bylo možné Vás vůbec objevit. Řada katalogů nabízí takzvané "zvýhodněné zobrazení" za poplatek. Ovšem toto zobrazení Vás zvýhodní jen v případě, že Vás zákazník hledá na konkrétním katalogu. Ovšem samotné katalogy dnes už nevyužívá skoro nikdo. Všichni se spokojí s vyhledávači jako Google či Seznam a tam Vám toto zvýhodnění už nepomůže.

Sociální sítě
Tato forma inzerce v sobě skrývá obrovský potenciál, který lze využít. Nicméně je to běž na delší dobu, během kterého získáváte své fanoušky a budujete si svou image a prestiž. Je vhodné si stránku na sociální síti zřídit opravdu již od začátku podnikání, ale návratnost investovaného času do budování větší komunity na sociálních sítích se objeví až za delší časový úsek. Jenže vy potřebujete začít vydělávat co nejdříve. Navíc fanouškovská základna sociálních sítí se nejlépe buduje z předchozích již spokojených zákazníků a jejich doporučení. Proto je potřebné ze začatku investovat více času někam jinam.

Vlastní webové stránky
Nyní se dostáváme ke zřízení vlastních webových stránek. Nejdůležitější je si uvědomit, že webové stránky de fakto pracují za Vás. Dělají Vám automatickou reklamu už jen svou existencí - jsou indexovány do vyhledávačů a zobrazovány lidem, kteří Vás hledají. Dále nabízejí a prodávají Vaše produkty či služby 24 hodin denně. Představte si, že u Vás návštěvníci nakupují či objednávají služby opravdu kdykoli si vzpomenout. Dnes není výjimkou, že lidé nakupují i ve 3 hodiny ráno. A právě toto Vám stránky zprostředkují a vy nemusíte platit nonstop zaměstnance, který by objednávky vyřizoval či produkty aktivně nabízel.

Webové stránky také zvyšují důvěryhodnost firmy. Lidé věří firmám, které působí profesionálně a jsou aktivní - budují svůj web, aktualizují jeho obsah a reagují na připomínky klientů. Což vede k formě webových stránek. Existuje řada služeb, které nabízejí vedení webových stránek zdarma - ovšem u této varianty často nemáte možnost vlastnit doménovou adresu www.vasefirma.cz.  Vždy budete muset mít v adrese i název zprostředkovatele této služby - například www.vasefirma.estranky.cz nebo www.vasefirma.blog.cz apod. To však vysoce snižuje důvěryhodnost Vaší firmy a zákazníci Vaší stránku buď vůbec nerozkliknou nebo ji okamžitě opustí. Nehledě na to, že si ani nezapamatují adresu.

Další nevýhodou těchto služeb je nemožnost úpravy šablony stránek. Nemůžete se jen tak rozhodnou přidat nebo odebrat z webu jakýkoliv prvek - přidat si objednávkový formulář na míru apod.  Dalšímu srovnání webových stránek na míru a hotových webů se budeme věnovat příště dopodrobna.

Nicméně zřízení webových stránek Vás stojí jen jednorázovou a malou investici, takže Vás to finančně nijak neohrozí. Tato investice zvýší prestiž Vaší firmy. Stránky Vám umožní budovat větší základnu na sociálních sítích - můžete na ně odkazovat při objednávkách či přímo z webových stránek. Dále nabízejí a prodávají Vaše produkty či služby 24 hodin denně 7 dní v týdnu a to okamžitě od startu Vašeho podnikání. Pokud máte webové stránky máte otevřené možnosti pro cílenou inzerci pomocí AdWords či Sklik. Tato inzerce minimalizuje náklady - platíte jen za skutečné návštěvníky, které oslovíte. Díky webu lze měřit i účinnost těchto reklam. Dobře optimalizovaný web na míru Vám rapidně zvýší zisky a ušetří čas. Obojí tak můžete investovat do dalšího rozvoje podnikání a budovat tak větší byznys. 

Pokud si nevíte rady, rádi Vám pomůžeme a se začátky poradíme. Nenabízíme jen tvorbu webových stránek, ale nabízíme kompletní spolupráci a poradenství. Váš úspěch je naší vizitkou a naší radostí.